What dreams may come / Sveriges nationaldag - 2009

Ibland när du förlorar så vinner du .
What dreams may come , en vacker film men fruktansvärt tung !

Kärlek vid första ögonkasstet ? Jag har alltid trot att kärlek slår ner i en som en blixt eller varför inte som en pil som i den fjantiga mer reklamen , det ser ut som om han eller hon blir ihjäl skjuten så sticker det ut en meters låg pil ur henne det  tycker jag bara är groteskt . Men jag har lärt mig att alla människor faller inte sekund ett att vissa blir kär med tiden . För mig är det så nu har detta ju i och för sig bara hänt mig en gång men jag kände det i hela kroppen och gör fortfarande att den här kärleken är äkta för första gången vet jag precis hur jag vill ha det . Kärlek är det finaste gåvan (Jehova, Bhudda , Allah , Jesus , Krishna) eller vad man nu väljer att tro på ah ni fattar poängen gav oss människor . Men även den har ju sina baksidor , det kan va det fruktansvärdaste du varit med om att börjat älska .

Dom möttes mitt på en sjö när deras båtar slogs ihop , det var kärlek vid första ögonkasstet .  Han var barnläkare och konstälskare och hon var konstnär , dom gifte sig . Det var den lyckligaste dagen i deras liv !
Dom fick en pojke sen en flicka som dom älskade högt , men allt går inte som det ska barnen åker med barnsköterskan till skolan en morgon , föräldrarna vinkar farväl , det var sista gången dom ser dem i livet . Dom frontalkrockar och dör ..
4 år senare har dom byggt ihop sina liv igen av spillrorna från de gammla , dom har inte längre sina barn men de har dock varanndra . Han är på väg till henne på museet det händer en olycka i tunneln han ska igen , han är läkare det är hans plikt att hjälpa . Han får en bil slungad över sig , han dör !
Men på något sätt fastnar han på jorden , hans starka kärlek till hans tvilligsjäl håller honom kvar .
Men tillslut måste han gå vidare det skadar henne för mycket att han är kvarför hon kan hela tiden känna has närhet .
Han hamnar i himmlen han själv har skapat . Hon tar sitt lív , då hamnar man i helvetet !
(Den tanken skrämmer mig , jag hoppas vid min Kärlek att det inte är så , eller jag ska kanske säga vid min tro övn om jag inte är säkr på vad den är)
Men han ger inte upp han ska ha henne i hans himmel hon hör inte hemma i helvetet , det har aldrig hänt att någon tagit sig upp till himmlen fråm helvet . Hans kärlek för honom till henne , men hon känner inte igen honom då .
Han fick tillbaka sina barn i sin himmel , men ha bestämmer sig , trots vetskapen att han blir lika vansinnig som hon om han stannar så stannar han . Då ser hon honom och vet vem han är hon räddar honom ochdom tar sig till himmlen .
Han och hon bestämmer sig för att ta en annan chans att födas på nytt , för han hittade henne i helvetet då måste han kunna hitta henne i Jearsy också .

En liten flicka och en liten pojke möts på en brygga en varm vårdagag ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0